Vairavimas Lietuvoje

Kelių eismo taisyklės, baudos ir kita informacija

Vairavimo egzaminą Regitroje iš pirmo karto išlaiko vis mažiau jaunų vairuotojų

with 8 comments


Regitra, vairavimo egzaminai

Tik pusė išlaikiusių teoriją galų gale įgyja vairuotojo pažymėjimą

Į Lietuvos kelius kasmet išvažiuoja apie 50 tūkst. naujų vairuotojų, tačiau retam iš jų pavyksta lengvai įgyti vairuotojo pažymėjimą.

Pernai iš pirmo karto B kategorijos (lengvųjų automobilių) vairavimo egzaminą išlaikė tik kiek daugiau nei trečdalis laikiusiųjų – 37,5 proc. Tai yra mažiausias rodiklis nuo pat 2003 m., kai valstybės įmonė “Regitra” pradėjo egzaminuoti. Apskritai vairuotojo pažymėjimą įgyja tik maždaug kas antras kelių eismo taisyklių teorijos egzaminą išlaikęs žmogus. Likusi dalis nebebando po kelių nesėkmių vairavimo egzamine, kiti apskritai šio egzamino, kurio kiekvienas bandymas kainuoja 107 Lt, nelaiko, nuolat jį atideda.
“Mokiniai dažnai ateina nepasiruošę ir mieliau moka pinigus “Regitrai”, o ne vairavimo mokyklai. Savo ruožtu, mokyklos moko ne kaip saugiai vairuoti, o kaip išlaikyti egzaminą. Tokia sistema yra ydinga”, – įsitikinęs “Regitros” generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos vadovas Darius Lesickas ramina, kad vairavimo mokyklos stengiasi savo darbą atlikti gerai, tačiau jas apsunkina pernelyg griežti Susisiekimo ministerijos keliami reikalavimai ir mažėjantis tiek mokytojų, tiek mokinių skaičius. “Praėjusiais metais mokyklose mokinių sumažėjo per pusę, kitur net iki dviejų trečdalių. Tai lėmė kelių mokyklų užsidarymą. Neabejoju, kad neigiamos įtakos turės ir reikalavimas nuo kitų metų mokyti vairuoti ne senesniais kaip 10 metų automobiliais. Be to, ilgainiui gali pritrūkti instruktorių, nes dauguma dabartinių yra vyresniosios kartos, jaunų ateina vienetai”, – prognozuoja D.Lesickas.
Iš viso Lietuvoje yra 350 vairavimo mokyklų. B kategorijos vairuotojo pažymėjimo mokymų kaina jose šiuo metu siekia nuo 1100 iki 1600 Lt.

veidas.lt

Written by Editor

2011/07/20 16:50

8 atsakymai

Subscribe to comments with RSS.

  1. labai geras pastebėjimas, kad vairavimo mokyklose mokoma KAIP IŠLAIKYTI EGZAMINĄ, o ne kaip saugiai vairuoti. Todėl vos pradėję vairuoti žalialapiai išvažiuoja į gatves VISIŠKAI nepasiruošę. Čia aš kalbu apie tai, ka dabar pati patiriu, Nors Regitroje išlaikiau iš pirmo karto tiek teoriją, tiek praktiką, vienai pačiai išvažiuoti į gatvę dar vis nedrąsu, nemoku normaliai parkuotis, todėl, kad nėra orientyrų, į kuriuos pagrinde orientuodavomės aikštelėje, todėl auto statau ten kur daugiau vietos. Man ir dabar, nors teises turiu jau 9 mėn., kojos dreba sėdant į mašiną, jaučiu nuolatinį stresą ir baimę. Gal iš tiesų būtų neblopgai, jeigu bent keletą paskutinių pamokų pravestų koks psihologas, nes baimė kai esi už vairo, tai vos ne pagrindinis faktorius maišantis susikaupti, blaiviai įvertinti situaciją kelyje.

    Arte

    2011/08/09 at 14:22

  2. buvau regitroje, perlaikinejau egzamina (stazas 7 metai pries tai),stebejau kaip kitus egzaminoja. ivaziavo 6 masinos i aikstele, nei viienos neisvaziavo i miesta. Zmones ateina visai nemokantis vairuoti, tegul neskundziasi, kad regitroj sunku islaikyti egza – reikia tiesiog daugiau pamoku vairavimo, bent jau dvigubai, norint ismokti normaliai vairuoti ir nebijoti vieanm isvaziuoti pakui i miesta, O tos 20 val – tai visai nieko. As kai pirma karta laikiau egza islaikiau is pi rmo karto, nes dar vazinejau 10 papildomu pamoku, ne del to, kad blogai mokejau, o del to kad buti uztikrintam kelyje, Po 20 val, mokykloje egzamono laikymas – loterija su mazai sansu laimeti. Patarimas pradedantiesiems – geriau sumokekite instruktoriui uz papyldomas pamokas, negu regitroj uz loterijos bandimus. Bus didesne nauda – ir maziau jaudisites laikydami egza. Sekmes.

    Povilas

    2011/08/09 at 20:20

  3. as galiu pasakyti,kad seis mmetais mulkina tuoj regitroj……………… nes kam o gi valstybej reikia pinigu,tdl ir panaikino 3 kartus,o regitroj pvz kaune duodu 100% kad jie ten mulkina su tais klausimais…………… nes pati prie kompu laikiau teorija ir pati maciau…………….. gal zinote kuo skiresi regitroj kaune laikant egzamina ir kedainuose????????????/

    kristute

    2011/08/16 at 12:02

  4. Pats esu iš Keda. Išlaikiau teorija iš pirmo karto, skirtumo visiškai nėra. Kaune daugiau žmones streso pagauna (svetimi). K. laisviau jautiesi. Atrodo kad aplink visi savi, baimes visiškai ne buvo. O klausimai visur STANDARTINIAI, JOKIU MULKINIMO nėra. Klausimai Regitr….. labai SUKTI.

    Andrejus

    2011/09/06 at 07:38

  5. Kadangi pati tik sia liepa issilaikiau teises.tai kazkaip del teorijos klausimu,net nekiloabejoniu.nors mokiausi eksternu,bet teorija islaikiau is pirmo karto.todel nelabai suprantu kaip zmones neisilaiko teorijos? ir ka jie veikia mokyklose? o vaziavima islaikiau is antro karto.ir nemanau,kad is oro prisikabina.o tai kad zmones bijo statyti masinas patys yra kalti.nes uztenka paprasyti instruktoriaus ir jis kuo puikiausiai paaiskina kaip masina statyti ir be orentyru.

    Odeta

    2011/09/11 at 17:58

  6. reikia ivesti privaloma kas 2 metus teorijos leikyma. cia tai butu cirkas ir bapkiu valstybei nemazai. kodel teises neturi galiojimo laiko? netvarka gi reik sita klaida istaisyt!!!

    sankovskij

    2011/09/18 at 18:50

  7. Galiu pasakyti tik tiek mokėsi viską išlaikysi. Pati išsilaikiau viską iš pirmo karto, vairavimo mokykloje mokino ne vien tais keliais važinėti kuriais laikomas egzaminas, žinoma ne kartą vežė , bet važinėjau ir kitur.O teorija tai išvis nežinau ją reik mokėt kad išlaikyt nieko ten sudėtinga nėra, daugiau spręstis ketbilietai.lt ir fsio visi tie patys klausimai MOKINKITĖS tik tiek pasakysiu tiem kurie kaltina kitus neišlaikius.

    Erika

    2011/09/28 at 21:51

  8. Akivaizdu kad savo nuomonę turintys asmenys susiskirstę į dvi stovyklas: 1. tie kurie nuėjo ir jiems pasisekė ir todėl dabar jaučiasi ir kalba drąsiai 2 ir tie, kurių deja nepraleido ir atitinkamai jiems patiems krito pasitikėjimas savimi. Nekalbėkime gal apie tuos, kurie vos atisėdę į auto daro nesamones ir tikrai nemoka važiuoti (būna, teko matyti ir pačiam). Ir žinoma nekalbėkime apie tuos, kurie važinėja senai ir dėl vienokių ar kitokių priežasčių tai daro dar kartą, bet su baimėm jau nebesusiduria arba turi pakankamai patirties. Pagrindinis rūpestis ir šios temos aktualumas tiems, kurie nelabai ankščiau sedėję už vairo ir visą praktiką įgyję (jei tai galima vadinti praktika) būtent vairavimo mokykloje. Pats buvau tokioje situacijoje ir gerai žinau kaip yra, jei nelabai turi galimybę papildomai pasivažinėti su tėvais ar kitaip. Tenka apsiriboti instruktoriaus pamokomis ir galbūt keletą jų užsisakyti papildomai. Aš irgi manau, kad laikant praktikos egzaminą svarbiausia yra gerai jaustis. Jei rankos-kojos drebės, tai ir mokėdamas neišlaikysi. Be to drąsiai galiu pasakyti, kad į tai egzaminuotojas atsižvelgia ir kartais – tai išnaudoja. Taigi ninada-lelia kad mokėk važiuot ir išlaikysi. Čia vienareikšmiško atsakymo/patarimas netinka. Susideda iš daug faktorių. Regitra yra pelno siekianti organizacija ir ji tikrai nepraleis progos užsidirbti iš tų, kurie gali ateitį laikyti ir dar kartą. Kita vertus – jei jautiesi už vairo tikrai gerai ir važiuoji nepriekaištingai – praeisi be problemų. Tik klausimas kiek yra tokių, kurie tarsi gimę būti už vairo arba labai jau imlūs ir pasiruošia vairavimo mokykloje taip, kad instruktorius neturi ką pasakyti. Statistika tai puikiai atspindi. Galu gale yra geras posakis, kad nei vienas negime mokėdamas. Įdomu būtų pamatyti kaip pačiam egzaminuotojui kažkada sekėsi mokintis. Esu tikras, jog buvo visko. Visi mes žmones.

    Galiu drąsiai teigti, kad tiek vairavimo mokyklos tiek regitra laikosi būtent savo metodikos, būtent savo politikos ir neretai viršininkų nurodymų. Ko pasekoje dažnai sprendimai priimami ne egzaminą laikančio/besimokinančio naudai. Yra išimčių, kuriomis galėtų pasidžiaugti, tačiau pagrinde grįžtame prie to, kad įstaigoms reikia ir užsidirbti. Mokėk važiuoti ypač gerai arba mokėk. Ir nieko čia nepakeisi, realybė. Norinčių išlaikyti egzaminus ir mokančių yra pakankamai, o kol taip bus, tai ir kažką keisti vargu ar kas stengtis. Taigi manau vieni turės pasiruošti tikrai kietai, o kitiems tiesiog pasisegs. O tos kalbos, kad nemoki važiuoti neik, tai mano manymu yra mandrumo apraiška, kadangi netikiu, kad pastarieji gime mokėdami.

    Tomas

    2011/11/08 at 16:55


Palikti atsakymą: Arte Atšaukti atsakymą