Inicijuojami KET pakeitimai – visi vaikai iki 135 cm ūgio privalės būti vežami vaikams pritaikytose sėdynėse
Pagal numatomus pakeitimus, visi vaikai iki 135 cm ūgio privalės būti vežami specialiose vaikams pritaikytose sėdynėse. Dabar galiojančiose kelių eismo taisyklėse ant priekinės sėdynės jaunesni kaip 12 metų ir žemesni, kaip 150 cm. vaikai gali būti vežami tik specialiose jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse. Jei atlošas atsuktas į priekinį stiklą, priekinės saugos pagalvės veikimo mechanizmas turi būti išjungtas. Ant galinės automobilio sėdynės gali būti vežami vaikai specialiose kėdutėse arba, vyresni nei 3 metų vaikai, prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems.
Susisiekimo ministerija inicijuoja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kuriais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių.
Numatoma tikslinti vaikų vežimo automobiliais tvarką, pagal kurią visi vaikai iki 135 cm ūgio (apie 9-10 metų amžiaus) būtų vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės. Kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.
Šiuo metu KET leidžia ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio.
Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. Siūloma išsamiau aprašyti vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigas, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimus, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.
Numatoma uždrausti mokykliniais autobusais vežti daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų, neleisti vežti stovinčių vaikų. Taip pat siūloma numatyti vaikus lydintį asmenį (mokykliniame autobuse šią pareigą galėtų atlikti ir vairuotojas), kuris privalėtų užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.
Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, siūloma tikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimus. Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčiotų paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose.
„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.
Ir vėl valdžios giminytės mūsų sąskaita suka biznį parduodami sėdynes.Pas mus jau nuo 12-os metų dulkinasi o čia dar sėdės ant vaikiškos sėdynės,nes ūgis mat par mažas.Disesnių debilizmų pasaulyje nėra,kaip eurosojūze.Net rusų sojūze tiek kvailysčių nebuvo.gerai kiad dar nesugalvojo aukštyn kojomis sodinti.
lopas
2012/02/10 at 15:16
nieko cia blogo nematau kituose salise vaikai iki 12 privalo sedeti ant specialiu sediniu taip kad cia nieko jau blogo nematau
Gediminas
2012/02/16 at 02:18
Taikliai.
Nujoobl
2012/02/20 at 14:03
Jūs gal nenormalūs?Tegu ką nori tie vaikai nuo 12 metų daro, jei tėvai nesugeba sužiūrėti/ išaiškinti.Bet yra dalykų, kur galima sukontroliuot, ir prisegimas ar sėdynės naudojimas – vienas iš jų.O verkti dėl neva tai didelių papildomų išlaidų tai irgi nereikia – pilna kiek padėvėtų, bet kokybiškų ir pigesnių sėdynių.o jei tėveliai tesugeba tik vaikus pasigaminti, ir dar kledarą ant ratų nusipirkti, bet sėdynės – jau ne, tai tegu ir nesistebi dvylikamečiais tais besi…..Tamsta lopas, atsakingai sakau, į pastarąją kategoriją ir taikot. Jei pasiilgęs sovietinių laikų, gera žinia- dar yra kur emigruoti. Gal Korėja priiims:)
Lopui tarybinių laikų iškasenai
2012/02/22 at 01:07
Manau kad pasakymas “bei privalo būti vežami nugara į priekį“ sitame portale yra klaidingas!
Pagal KET:
Draudžiama vežti vaiką pritaikytoje sėdynėje, kurios atlošas atsuktas į priekinį motorinės transporto priemonės stiklą, jeigu priekinė sėdynė apsaugota saugos pagalve.
Jazeps
2012/02/25 at 14:01
O kaip vežti vaikų grupes ne mokykliniais autobusiukais (M2,M3 kategorija) ? Niekur nėra informacijos. Autobusiukas baltos spalvos, registrutas (M3 kategorija). Priklauso ne formulaus ūgdymo įstaigai, vežioja vien tik vaikus.
Arnas
2012/02/29 at 17:34